Akademia Jagiellońska w Toruniu
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Celem studiów podyplomowych z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka jest przygotowanie specjalistów do pracy z małymi dziećmi (od urodzenia do rozpoczęcia nauki szkolnej), które potrzebują wsparcia w swoim rozwoju z powodu różnego rodzaju trudności i zaburzeń.
Program studiów ma na celu wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności niezbędne do kompleksowej diagnozy, planowania i realizacji programów wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny.
Program studiów obejmuje szeroki zakres tematów związanych z wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, w tym:
- Podstawy psychologii rozwojowej – Teoria rozwoju dziecka, etapy rozwoju oraz czynniki wpływające na rozwój wczesnodziecięcy.
- Diagnostyka rozwojowa – Metody i narzędzia diagnostyczne stosowane w ocenie rozwoju dziecka.
- Interwencje terapeutyczne – Techniki i strategie wspomagające rozwój poznawczy, ruchowy, emocjonalny i społeczny dziecka.
- Terapia zajęciowa i sensoryczna – Praktyczne zajęcia z zakresu terapii zajęciowej, integracji sensorycznej oraz innych form wspomagających rozwój.
- Wsparcie rodzin i opiekunów – Techniki współpracy z rodzinami dzieci wymagających wczesnego wspomagania, poradnictwo oraz wsparcie psychologiczne.
- Prawo oświatowe i organizacja systemu wsparcia – Przepisy prawne oraz organizacyjne aspekty funkcjonowania systemu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
- Praktyki zawodowe – Praktyczne doświadczenie w pracy z dziećmi w placówkach wczesnego wspomagania, ośrodkach rehabilitacyjnych oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Studia skierowane są do nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów zajęciowych oraz innych specjalistów pracujących lub planujących pracę z małymi dziećmi wymagającymi wsparcia rozwojowego.
Oferta skierowana jest także do osób pragnących pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
![budynek kj (1)](https://akademiajagiellonska.pl/wp-content/uploads/2021/11/budynek-kj-1.jpg)