Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna (PPiW)
Absolwent posiada szeroką wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne potrzebne do nauczania i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym oraz młodszym wieku szkolnym. Efektywnie funkcjonuje w zawodzie nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej.
Umiejętnie rozpoznaje potrzeby edukacyjne dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna filozoficzne, socjologiczne, kulturowe, historyczne, psychologiczne i medyczne podstawy wychowania i kształcenia. Rozpoznaje cechy rozwojowe dziecka w zakresie rozwoju fizycznego, psychicznego, społecznego i emocjonalnego.
Rozumie ogólne uwarunkowania stwierdzanych zaburzeń i dysfunkcji, często o charakterze medycznym.

Profil zawodowy
1. Absolwent posiada interdyscyplinarną wiedzę w zakresie problematyki wypełniania zadań dydaktycznych, wychowawczych i terapeutycznych. Dotyczy ona pedagogiki, psychologii, socjologii, filozofii, współpracy z rodzicami, teoretycznych podstaw pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, edukacji
zorientowanej na jednostkę, także w zakresie diagnozowania rozwoju dziecka i elementów terapii pedagogicznej.
2. Dzięki zdobyciu specjalistycznej wiedzy, absolwent wykazuje umiejętności metodyczne, sprzyjające prawidłowej organizacji procesu kształcenia w przedszkolu i klasach I–III w zakresie realizacji zadań wychowawczych, opiekuńczych, stymulujących, profilaktycznych i wyrównawczych, prawidłowego diagnozowania problemów i prognozowania specjalistycznych oddziaływań edukacyjnych, przygotowywania programów pracy wychowawczo-dydaktycznej, planów współpracy z rodzicami, scenariuszy zabaw i zajęć.
3. W zakresie kompetencji społecznych absolwent prowadzi działalność edukacyjną wśród dzieci, rozpoznaje zagrożenia indywidualne i zbiorowe, potrafi znaleźć rozwiązania tych problemów, jest komunikatywny, kreatywny, otwarty na pomoc innym, potrafi słuchać ze zrozumieniem i obserwować. W swoich działaniach dydaktyczno-wychowawczych kieruje się dobrem każdego dziecka oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także osobowy, integralny rozwój.